Keresés ebben a blogban

2012. november 2., péntek

Magyar tükör

I. Honnan, hová

Magyar vagyok, vérbeli, ősi hitből, legendákból jövő.
Harcos lelkem tűz égeti, erős kezem kardra tévedő.
Futott tőlem ezer évig, kinek lába nőtt, hogy fusson,
de a nagy-nagy loholásban nem elhagytam jussom!?

Helyem is csak annyi maradt, mire éppen térdelek,
hol van már a birodalom, síkok, völgyek, fák, hegyek…?
Elfeledtem egészen, mintha nem lett volna sose részem,
mit ősök nyertek nekem vámon, én mind buktam a réven.

Szemem az ellenzőt, széles hátam a nyerget nyögi,
harcos lelkem a kardot most már önmagára feni.
Legenda nincs. Erős kezem tarkón. S hová lett a hit?
Koldusként lakja már csak az ősök lábnyomait.

II. Intelem a mindenkori győzőnek

De vigyázz bitang, rúg még a szolgának is szilaj paripa!
Ha nem kap elég verést, ennél is több sebet, akkor biza
porba vág, s keres helyedre új, rútabb lókötőt,
s ha az mostohább, mint te voltál, majd bálványozza őt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése